Sex vaxade laxar i en vaxad laxask.

19:39:22 | 2012-03-18
Ibland när jag säger "artist" så blir det "atist". Det beror nog allra oftast på att jag har för bråttom när jag pratar. Och ni som känner mig vet ju att jag kan prata en del ... så det är ju lätt hänt.
Idag när jag i min brådska skulle uttala detta så kom jag att tänka på läspare. Är det inte lite tragikomiskt att ett talfel med huvudsaklig problematiktyngd på bokstaven s är döpt till läspning? Lässssspning.

Vidare i mitt funderande kring detta googlade jag fram så kallade "tungtwistare" och insåg att jag i hela mitt liv uppfattat den där gamla laxramsan som "sex laxade laxar i en lackad laxask" istället för "sex vaxade laxar i en vaxad laxask".
Underligt. Inte för att jag förstår vad jag hade tänkt mig att en laxad lax är, men något även obegripligare vore väl att en lax skulle stiga in på en skönhetssalong och be om en brazilian.
- För att inte tala om sex stycken.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0