Tisdag.

18:16:45 | 2012-03-20
I förra veckan när man kunde känna den våriga brisen tänkte jag för mig själv att "åh vad skönt, då kan man promenera till skolan nästa vecka". Var av samma åsikt så sent som igår. Men imorse när jag vaknade upp till snöflingor och snor så kände jag inte riktigt samma entusiasm för detta promenerande.

Detta kom att få sura konsekvenser eftersom jag istället valde att ta bilen. Och jag ska berätta för er att om man tar bilen till Södertörns högskola så får man räkna med en minimal chans att hitta en lucka på parkeringen. Förstår inte riktigt hur de har tänkt när de har typ 200 parkeringsplatser på en skola där det (enligt hemsidan) går 13 000 elever. Ologiskt.

Hur som, så puttrar jag in på parkeringen och fastnar i 10 minuter mellan 15 invalida jävla förare som står och blockerar och väntar på att en lucka helt magiskt ska uppstå. Blev så irriterad att jag bestämde mig för att skita i föreläsningen, drog i backen och knöglade mig ur kaoset så det sprutade grus efter mig.
Dum-asses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0